Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Zhanjia; He, Zhonghui; Wei, Mengyi; Thomas, Donnia; Callaghan, Brooke; Chen, Weiyun
TitelThe acute effects of a 25-min afternoon physical activity class on attentional performance in Chinese elementary school children.
Gefälligkeitsübersetzung: Akute Effekte eines 25-minütigen Bewegungsunterrichts am Nachmittag auf die Aufmerksamkeitsleistung von chinesischen Grundschulkindern.
QuelleIn: International journal of sport psychology, 50 (2019) 1, S. 26-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-0767
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Aufmerksamkeit; Kognition; Konzentration (Psy); Intelligenztest; China; Grundschule; Intelligenztest; Kognition; Sportpsychologie; Training; Aufmerksamkeit; Schulsport; Aktivität; Unterrichtseinheit; Wirkung; Grundschule; Aktivität; Unterrichtseinheit; Bewegung (Motorische); Schulsport; Sportpsychologie; Training; Wirkung; China
AbstractPhysical activity (PA) has been demonstrated to have beneficial effects on children's attention and academic performance. This study examined the acute effects of a 25-min afternoon PA class on attentional performance in Chinese elementary school children. One hundred and five children were randomly assigned into experimental group or control group. The experimental group took a 25- minute PA class in the afternoon, while the control group was given a lecture on exercise-related topics during the same time. Both groups were tested attentional performance before and immediately after the PA class or lecture using the d2-Test of Attention. The results showed children's attentional performance improved significantly following a 25-minute afternoon PA class, but such improvement was no greater than following a lecture on a fresh topic, and did not differ between genders. Schools might consider implementing afternoon PA classes as a means of promoting children's health while without compromising attentional performance. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of sport psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: