Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Spring, Joel H. |
---|---|
Titel | The American school. From the Puritans to the Trump era. Tenth edition. |
Quelle | New York; London: Routledge (2018), XVI, 522 S. |
Reihe | Sociocultural, political, and historical studies in education |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-138-50291-X; 1-138-50292-8; 978-1-138-50291-8; 978-1-138-50292-5; 978-1-315-14513-6 |
Schlagwörter | Kultur; Bildungsgeschichte; Chancengleichheit; Familie; Medien; Bildungsorganisation; Bildungspolitik; Bildungsreform; Kind; Schulsystem; Schulgeschichte; Schulorganisation; Schulverwaltung; Schulform; Privatschule; High School; Internat; Lehrer; Lehrerorganisation; Multikulturalität; Geschichte (Histor); Imperialismus; Kolonialismus; Freiheit; Moral; Armut; Migration; Nationalismus; Politische Situation; Rassismus; Segregation; Sozioökonomische Lage; Religion; Humankapital; Globalisierung; 17. Jahrhundert; 18. Jahrhundert; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; 21. Jahrhundert; Nachkriegsgeschichte; Nachkriegszeit; Afroamerikaner; Ethnische Minderheit; USA |
Abstract | This tenth edition follows the history of American education from the seventeenth century to the integration into global capitalism of the twenty-first century to the tumultuous current political landscape. In particular, the updates focus on tracing the direct religious links between the colonial Puritans and the current-day Trump administration. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2019/4 |