Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEberle, Julia; Schönfeld, Tim; Arukovic, Selma; Rummel, Nikol
TitelEvaluation of an online-environment to avoid frustration and procrastination in literature-based inquiry learning.
QuelleAus: Smith, Brian K. (Hrsg.); Borge, Marcela (Hrsg.); Mercier, Emma (Hrsg.); Lim, Kyo Yon (Hrsg.): Making a difference: prioritizing equity and access in CSCL, 12th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) 2017. Philadelphia, PA: International Society of the Learning Sciences (2017) S. 877-878
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheConference proceedings. 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-9903550-2-1
SchlagwörterUnterstützung; Forschendes Lernen; Reflexion (Phil); Unterstützung
AbstractIn the Humanities, inquiry learning usually takes place in the form of mostly self-regulated inquiry when students work with literature to write term papers. We propose a CSCL environment to support this literature-based inquiry process aiming at preventing procrastination and fostering positive emotional attitudes and high quality learning outcomes. The online-environment includes scripting and prompted learning diaries for individual use to support shared writing processes. We will present results of a control group without and an experimental group with support. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: