Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBol, Thijs; Ciocca Eller, Christina; Werfhorst, Herman G. van de; DiPrete, Thomas A.
TitelSchool-to-work linkages, educational mismatches, and labor market outcomes.
Gefälligkeitsübersetzung: Zusammenhänge zwischen Schule und Arbeit, Bildungsmismatch und Arbeitsmarktergebnisse.
QuelleIn: American sociological review, 84 (2019) 2, S. 275-307Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-1224; 1939-8271
DOI10.1177/0003122419836081
SchlagwörterDeutschland; Frankreich; USA; Internationaler Vergleich; Berufsbildungssystem; Lohnhöhe; Mismatch; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Beschäftigungseffekt; Lohnhöhe; Mismatch; Arbeitsmarktchance; Berufliche Spezialisierung; Berufsbildungssystem; Bildungsadäquate Beschäftigung; Internationaler Vergleich; Deutschland; Frankreich; USA
Abstract"A recurring question in public and scientific debates is whether occupation-specific skills enhance labor market outcomes. Is it beneficial to have an educational degree that is linked to only one or a small set of occupations? To answer this question, we generalize existing models of the effects of (mis)match between education and occupation on labor market outcomes. Specifically, we incorporate the structural effects of linkage strength between school and work, which vary considerably across industrialized countries. In an analysis of France, Germany, and the United States, we find that workers have higher earnings when they are in occupations that match their educational level and field of study, but the size of this earnings boost depends on the clarity and strength of the pathway between their educational credential and the labor market. The earnings premium associated with a good occupational match is larger in countries where the credential has a stronger link to the labor market, but the penalty for a mismatch is also greater in such countries. Moreover, strong linkage reduces unemployment risk. These findings add nuance to often-made arguments that countries with loosely structured educational systems have more flexible labor markets and produce better labor market outcomes for workers. An institutional environment that promotes strong school-to-work pathways appears to be an effective strategy for providing workers with secure, well-paying jobs." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American sociological review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: