Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMontgomery, Catherine
TitelSurfacing "Southern" Perspectives on Student Engagement With Internationalization.
Doctoral Theses as Alternative Forms of Knowledge.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 23 (2019) 1, S. 123-138Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315318803743
SchlagwörterWissensgesellschaft; Informationsgesellschaft; Lehre; Studium; Internationalität; Student; Ausland; Großbritannien
AbstractThis article explores how knowledge represented in doctoral theses exploring internationalization may be constructed as a source of "Southern" knowledge on international education. The article aims to surface some of the ways in which the knowledge generated by doctoral students could illustrate new perspectives on internationalization, particularly, in terms of knowledge building for the students' own country contexts. The research conducted a search of all U.K. doctoral theses in the EThOS repository of the British Library, focusing on theses where students had engaged with internationalization. The search generated a data set of theses written in the decade 2008 to 2018, which were then thematically analyzed. In addition to questioning whether thesis knowledge constitutes powerful or empowering knowledge for the student and the Southern cultures they come from, the research indicates that the doctoral theses both reproduced Western knowledge and generated some new perspectives on methodological and thematic constructions of internationalization. The article highlights hierarchies of knowledge and questions whether postcolonial encounters through the PhD can generate knowledge that builds Southern perspectives on internationalization. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: