Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGe, Suqin; Isaac, Elliott; Miller, Amalia
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelElite schools and opting-in: Effects of college selectivity on career and family outcomes.
Gefälligkeitsübersetzung: Eliteschulen und Opting-in: Wirkungen der Selektivität von Colleges auf Berufsverlauf und Familie.
QuelleCambrige, Mass. (2018), 42 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper. 25315
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.3386/w25315
SchlagwörterFamilie; Kinderzahl; Frau; Familie; Frau; Kinderzahl; Standort; Hochschule; USA; College; College; Standort; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Erwerbsbeteiligung; Studienortwahl; Hochschule; Geschlechtsspezifik; Hochschulabsolvent; USA
Abstract"Using College and Beyond data and a variant on Dale and Krueger's (2002) matched-applicant approach, this paper revisits the question of how attending an elite college affects later-life outcomes. We expand the scope along two dimensions: we do not restrict the sample to full-time full-year workers and we examine labor force participation, human capital, and family formation. For men, our findings echo those in Dale and Krueger (2002): controlling for selection eliminates the positive relationship between college selectivity and earnings. We also find no significant effects on men's educational or family outcomes. The results are quite different for women: we find effects on both career and family outcomes. Attending a school with a 100-point higher average SAT score increases women's probability of advanced degree attainment by 5 percentage points and earnings by 14 percent, while reducing their likelihood of marriage by 4 percentage points. The effect of college selectivity on own earnings is significantly larger for married than for single women. Among married women, selective college attendance significantly increases spousal education." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: