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Autor/inn/enAparicio Fenoll, Ainhoa; Kuehn, Zoë
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelImmigrants move where their skills are scarce.
Evidence from English proficiency.
Gefälligkeitsübersetzung: Einwanderer gehen dorthin, wo ihre Qualifikationen selten sind. Erkenntnisse über Englischkenntnisse.
QuelleBonn (2018), 27 S.
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ReiheIZA discussion paper. 11907
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBelgien; Bürger; Bulgarien; Dänemark; Deutschland; Englisch; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Liechtenstein; Luxemburg; Malta; Muttersprache; Niederlande; Norwegen; Österreich; Polen; Portugal; Rumänien; Schule; Slowakei; Slowenien; Spanien; Sprachunterricht; Umgangssprache; Berufliche Qualifikation; Kroatien; Lettland; Litauen; Schweden; Ungarn; Zypern; Internationaler Vergleich; Migration; Determinante; Herkunftsland; Europäische Union; Schule; Sprachunterricht; Umgangssprache; Fremdsprachenkenntnisse; Englisch; Determinante; Muttersprache; Einwanderungsland; Migration; Berufliche Qualifikation; Internationaler Vergleich; Europäische Union; Bürger; Migrant; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Herkunftsland; Irland; Italien; Kroatien; Lettland; Liechtenstein; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Nordmazedonien; Norwegen; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Zypern; Österreich
Abstract"This paper studies whether individuals tend to migrate to countries where their skills are scarce or abundant. Focusing on English language skills, we test whether immigrants who are proficient in English choose to move to countries where many or few individuals speak English. We use the introduction of English classes into compulsory school curricula as an exogenous determinant for English proficiency of migrants of different ages, and we consider cohort data on migration among 29 European countries, where English is not the official language and where labor mobility is essentially free. Our estimation strategy consists of refined comparisons of cohorts, and we control for all variables traditionally included in international migration models. We find that immigrants who are proficient in English move to countries where fewer individuals speak English, and where hence their skills are scarce. We also show that similar results hold for general skills." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2019/2
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