Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRadinger, Thomas; Echazarra, Alfonso; Guerrero, Gabriela; Valenzuela, Juan Pablo
InstitutionOECD
TitelOECD reviews of school resources. Colombia.
QuelleParis: OECD (2018), 302 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of school resources
BeigabenDiagramme
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-30374-4; 978-92-64-30375-1; 978-92-64-30513-7
DOI10.1787/9789264303751-en
SchlagwörterBildung; Soziale Ungleichheit; Armut; Bildung; Bildungsökonomie; Bildungspolitik; Finanzierung; Kolumbien; Bildungsorganisation; Bildungssystem; Schule; Schulpolitik; Schulverwaltung; Soziale Ungleichheit; Steuerung; Wirtschaft; Bildungssystem; Schulleistung; Bildungspolitik; Schulpolitik; Öffentliche Schule; Schulentwicklung; Ausgaben; Privatschule; Ausstattung; Bildungsverwaltung; Empfehlung; Bildungsökonomie; Schule; Schulsystem; Öffentliche Schule; Bildungsverwaltung; Schulentwicklung; Schulverwaltung; Privatschule; Lehrerausbildung; Schulleistung; Stadt-Land-Beziehung; Steuerung; Armut; Gemeinde (Kommune); Ausgaben; Finanzierung; Wirtschaft; Ausstattung; Empfehlung; Kolumbien
AbstractThis country review report offers an independent analysis of major issues facing the use of school resources in Colombia from an international perspective. It provides a description of national policies, an analysis of strengths and challenges, and a proposal of possible future approaches. The analysis focuses on the funding of school education, the provision of school education and the development of the teaching profession. Rural education represents a transversal theme of the report within the context of Colombia's peace agreement and objectives to close rural-urban gaps in social and economic development. Issues covered include the level of spending, sources of funding and funding mechanisms; the organisation of the school network, including the funding of private provision; school governance, leadership and community participation; the organisation of teaching and learning, including learning standards, educational materials, student assessment, and instruction time; teacher learning in pre-service and in-service education; and teacher recruitment and career progression. The report covers all levels of compulsory education as well as transitions from early childhood education and care to school education and from school education to the labour market and tertiary education. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: