Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Frey, Andreas; Ertelt, Bernd-Joachim; Ruppert, Jean-Jacques |
---|---|
Titel | Diagnosis of social, methodical, and personal competencies in vocational training and job analysis. A German perspective. Gefälligkeitsübersetzung: Diagnose sozialer, methodischer und persönlicher Kompetenzen in Berufsbildung und Arbeitsplatzanalysen. Eine deutsche Perspektive. |
Quelle | Aus: Biela, Adam (Hrsg.): European Questionnaire for Job Analysis (EQJA). Theoretical and methodological bases. Berlin: Lang (2018) S. 101-127 |
Reihe | Polish studies in economics. 12 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-631-73015-7 |
Schlagwörter | Kompetenz; Fragebogen; Arbeitspsychologie; Persönlichkeitsmerkmal; Selbsteinschätzung; Arbeitsanforderung; Arbeitsanalyse; Berufsbildung; Analytische Arbeitsbewertung; Schlüsselqualifikation; Analyseverfahren; Auszubildender; Student |
Abstract | "This chapter develops a promising conceptual approach to diagnosis trans-situational and transferable competencies as three intercorrelated classes, i.e. social, methodical, and personal ones. It also raises the question of how to use the concept of transferable competencies in job analysis, i.e. the tools 'smk+p' and the EQIA." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2019/1 |