Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDing, Xiaojiong
TitelCapacity Building or Market Demand?
Transnational Teaching in China.
QuelleIn: Higher education policy, 31 (2018) 2, S. 267-287Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/s41307-017-0053-9
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschule; Student; Ausland; China
AbstractSince the 1990s when transnational institutions and programmes (TNIPs) proliferated in China, they have been closely related to the capacity building of the local higher education system. The government encourages local higher educational institutions (HEIs) to import educational resources from overseas partners and to innovatively transplant the partners' good practices into local programmes. The study reported here uses Shanghai as an example to explore the teaching and learning process of TNIPs in China. TNIPs are found to respond mainly to market demands rather than to the governmental intention of capacity building. When making efforts to fulfil the needs of students, TNIPs sacrifice the construction of their academic ability and therefore are unable to serve as examples for local HEIs. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: