Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLau, Patrick W. C.; Leung, B. W. C.; Pitkethly, A. J.
TitelDo physical education teachers and general teachers differ in their implicit anti-fat bias?
Gefälligkeitsübersetzung: Unterscheiden sich Sportlehrer von Lehrern anderer Fächer in ihren impliziten Vorurteilen gegenüber Übergewicht?
QuelleIn: International journal of physical education, 55 (2018) 1, S. 27-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0341-8685
SchlagwörterKultur; Vergleichsuntersuchung; Stereotyp; Einstellung (Psy); Vorurteil; Alter; China; Diskriminierung; Geschlecht; Hongkong; Kind; Lehrer; Lehrerfortbildung; Stereotyp; Übergewicht; Vorurteil; Lernmotivation; Sportunterricht; Kultur; Sportpädagogik; Kind; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lernmotivation; Geschlecht; Übergewicht; Diskriminierung; Sportpädagogik; Sportunterricht; Alter; China; Hongkong
AbstractThe purpose of this study was to examine implicit attitudes of physical education (PE) and non-PE teachers towards overweight children stratified by gender, age, and body mass index. Two hundred school teachers (50 PE and 50 non-PE), aged 23-60 (mean=33.5 years) from Hong Kong, China, completed the validated implicit association test to measure attitudes towards overweight children. On the good-bad scale, there were no significant differences between scores for type of teacher. Younger teachers showed more weight discrimination against overweight students compared to their older counterparts. The interaction between type of teacher and gender was significant for the motivated-lazy score. Compared to PE teachers, non-PE teachers demonstrated less discrimination toward the overweight students on motivated-lazy score. Teachers demonstrated implicit weight discrimination toward overweight students. PE teachers are more prone to negative stereotypes related to motivation and laziness. The order of greatest overweight discrimination against overweight students was (1) male PE teachers, (2) female PE teachers, (3) non-PE female teachers and (4) non-PE male teachers. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of physical education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: