Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Pesce, Caterina; Faigenbaum, Avery D.; Goudas, Marios; Tomporowski, Phillip |
---|---|
Titel | Coupling our plough of thoughtful moving to the star of children's right to play. From neuroscience to multisectoral promotion. Gefälligkeitsübersetzung: Den Anspruch überlegte Bewegung mit dem Recht der Kinder auf Spielen verbinden: von Neurowissenschaften zur sektorübergreifenden Förderung. |
Quelle | Aus: Meeusen, Romain (Hrsg.); Schaefer, Sabine (Hrsg.); Tomporowski, Phillip (Hrsg.); Bailey, Richard P. (Hrsg.): Physical activity and educational achievement. Insights from exercise neuroscience. London: Routledge (2018) S. 247-274
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-1-315-30578-3 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Beeinflussung; Kognition; Kognitive Leistung; Kind; Lernen; Gesundheitsförderung; Menschenrechte; Sportförderung; Sportunterricht; Training; Wissenschaftsentwicklung; Forschungsstand; Neurophysiologie; Neuropsychologie; Leistung; Situationsanalyse; Wirkung |
Abstract | The multifaceted benefits of physical activity (PA) for children's physical, mental and socioemotional healthy development and the pivotal role of physical education and school sport are well acknowledged. However, over the past century, there has been a rise and fall of attention to the different facets of PA outcomes due to reasons that range from cultural and epidemiological trends to methodological advancements in research areas critical to PA advocacy. (geändert). (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2018/4 |