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Autor/inn/enDamgaard, Mette Trier; Nielsen, Helena Skyt
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelNudging in education.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildungsanstöße.
QuelleBonn (2018), 62 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 11454
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterEntscheidung; Entscheidungstheorie; Psychosozialer Faktor; Selbstbewusstsein; Selbsteinschätzung; Verhaltenstheorie; Beratung; Bildungspolitik; Eltern; Entscheidung; Kind; Lehrer; Schüler; Selbstbewusstsein; Student; Bildungspolitik; Bildungsberatung; Schullaufbahn; Selbsteinschätzung; Studienberatung; Entscheidungstheorie; Bildungsberatung; Eltern; Kind; Schullaufbahn; Beratung; Lehrer; Schullaufbahnentscheidung; Schüler; Peer Group; Ausbildungswahl; Studienberatung; Jugendlicher; Student
Abstract"Can we nudge children, adolescents and their parents to make better decisions on education? And can we nudge teachers to support and encourage better decision making? Education decisions are taken at young ages and involve immediate costs and potential, future benefits. In such settings behavioural barriers (e.g. lack of self-control, limited attention and social norms) likely influence choices and this may motivate the use of low cost 'nudges' to gently push behaviour in the desired direction. Our review of nudging interventions shows that while nudging often has positive effects, the greatest effects often arise for individuals affected most by the behavioural barrier targeted by the intervention. Hence understating underlying behavioural mechanisms is crucial. Negative effects may arise in situations where nudges potentially crowd-out intrinsic motivation, if nudges pressurise individuals, or in situations where the choice architect has an insufficient understanding of behavioural mechanisms." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/4
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