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Autor/inn/enFiedler, Daniel; Müllensiefen, Daniel
TitelStruktur und Entwicklung von Musikalischem Selbstkonzept, Musikalischer Erfahrenheit und Interesse am Schulfach Musik Eine empirische Längsschnittuntersuchung von Schülerinnen und Schülern (9 bis 17 Jahre) an Haupt-, Gemeinschafts- und Realschulen sowie Gymnasien in Baden-Württemberg.
Paralleltitel: Structure and development of musical self-concept, musical sophistication and interest in the school subject 'music' An empirical long-term study of German students (9 to 17 years) at secondary modern, inter-denominational and middle schools as well as grammar schools.
QuelleAus: Knigge, Jens (Hrsg.); Niessen, Anne (Hrsg.): Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft. Münster; New York: Waxmann (2016) S. 209-230
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMusikpädagogische Forschung. 37
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISSN0937-3993
ISBN978-3-8309-3500-1
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-153116
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Selbstkonzept; Schulform; Schüler; Interesse; Musikalische Begabung; Unterrichtsfach; Musikpädagogik; Musikunterricht; Baden-Württemberg
AbstractThis long-term study investigates different aspects of musical development of German students (n = 334) in secondary education schools over one year. The psychometric constructs 'musical self-concept' and 'musical sophistication' as well as various music-specific and demographic background variables were assessed at three points in time. Test-retest-reliability and Cronbach's Alpha indicate acceptable to good subscale reliabilities. In addition, several structural equation models indicate the relationships between the sub-facets of 'musical self-concept' and 'musical sophistication' with the target variable of this study 'interest in music as school subject' as well as relationships with other music-specific and demographic background variables. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
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