Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Elliot, Andrew J. (Hrsg.); Dweck, Carol (Hrsg.); Yeager, David S. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of competence and motivation. Theory and application. Second edition. |
Quelle | New York; London: Guilford Press (2017), xiv, 722 S. |
Beigaben | Diagramme |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-4625-2960-5 |
Schlagwörter | Kompetenz; Vergleich; Angst; Burnout-Syndrom; Emotion; Intelligenz (Psy); Kognitive Entwicklung; Kompetenzerwerb; Leistungsversagen; Motiv (Psy); Selbstbestimmung; Selbstwirksamkeit; Soziale Benachteiligung; Frühe Kindheit; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Förderung; Eltern; Schule; Lehrer; Lernerfolg; Leistungsmotivation; Motivation; Peer Group; Arbeiterklasse; Soziale Schicht; Sportunterricht; Arbeitsplatz; Handbuch; Intervention; Leistung; Leistungsmessung; Qualität; Theorie |
Abstract | This handbook established the concept of competence as an organizing framework for the field of achievement motivation. With an increased focus on connecting theory to application, the second edition incorporates diverse perspectives on why and how individuals are motivated to work toward competence in school, work, sports, and other settings. Leading authorities present cutting-edge findings on the psychological, sociocultural, and biological processes that shape competence motivation across development, analyzing the role of intelligence, self-regulated learning, emotions, creativity, gender and racial stereotypes, self-perceptions, achievement values, parenting practices, teacher behaviors, workplace environments, and many other factors. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/3 |