Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNiemeier, Susanne
TitelTask-based grammar teaching of English.
Where cognitive grammar and task-based language teaching meet.
QuelleTübingen: Narr Francke Attempto (2017), 264 S.Verfügbarkeit 
ReiheNarr Studienbücher
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-8233-8130-3
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fallstudie; Verbale Kommunikation; Englisch; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Grammatik; Spracherwerb; Sprachkompetenz; Fachdidaktik; Textlinguistik; Fallstudie; Aufgabe; Grammatikunterricht; Kognitives Lernen; Kognitives Lernen; Lernmethode; Fachdidaktik; Grammatik; Grammatikunterricht; Spracherwerb; Sprachkompetenz; Textlinguistik; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englischunterricht; Aufgabe
AbstractThe focus on communication in TBLT often comes at the expense of form. In this book, the task-based approach is enhanced and coupled with insights into (cognitive) grammar, an approach which sees grammar as meaningful. The book shows how grammar teaching can be integrated into a communicative lesson in a non-explicit way, i.e., "by the backdoor". The learners are involved in situations that they may also encounter outside their classrooms and they are given communicative tasks they are to work on and solve, usually with a partner or in small groups. What teachers need to invest for preparing such lessons is their own creativity, as they have to come up with communicative situations which guide the learners into using a specific grammatical structure. The book first discusses the didactic and the linguistic theories involved and then translates these theoretical perspectives into actual teaching practice, focusing on the following grammatical phenomena: tense, aspect, modality, conditionals, passive voice, prepositions, phrasal verbs, verb complementation, pronouns and articles. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: