Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenNormand, Romuald (Hrsg.); Derouet, Jean-Louis (Hrsg.)
TitelA European politics of education.
Perspectives from sociology, policy studies and politics.
QuelleLondon: Routledge (2017), xi, 221 S.Verfügbarkeit 
ReiheStudies in European education
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-138-66907-9
SchlagwörterEmpirische Forschung; Vergleichende Bildungsforschung; Vergleichsuntersuchung; Bildungssoziologie; Lernstandserhebung; Bildungspolitik; Kapitalismus; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Internationaler Vergleich; Vergleichende Bildungsforschung; Lebenslanges Lernen; Humankapital; Internationalisierung; Tertiärbereich; Europäischer Wirtschaftsraum; Empirische Forschung; Europäische Union; Internationalisierung; Kapitalismus; Humankapital; Ökonomisierung; Tertiärbereich; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Europäische Union; Europäischer Wirtschaftsraum
AbstractA European Politics of Education proposes a sociology of education establishing connections between empirical data coming from European-scale comparative surveys, normative assumptions structuring actors' representations and interpretative judgements, and a specific focus on Lifelong Learning policy areas. It invites readers to think about the place of standards, expertise and calculations in the European space from a common perspective, supported by a tradition of critical sociology and European political studies. The book (1) addresses an important agenda: how the policies and politics of supranational Europe are making a European educational space, (2) contains a response to the emergence of new epistemic governance and instruments at European level, (3) contains contributions from the EU and the UK which give a comprehensive selection of perspectives and analysis of the field as it concerns Europe. The complexity of the contemporary European education policy space is addressed here with new lines of inquiry as well as a reflexive outlook, on standardization, policy-making and actor engagement. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: