Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChung, Ji Eun
Sonst. PersonenHagen, Stephanie (Mitarb.); Keslair, François (Mitarb.); Ricker, Lindsey (Mitarb.); Damme, Dirk van (Red.)
InstitutionCentre for Educational Research and Innovation
TitelEducational opportunity for all.
Overcoming inequality throughout the life course.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildungschancen für alle. Bekämpfung von Ungleichheit im gesamten Lebenslauf.
QuelleParis (2017), 132 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational research and innovation
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN2076-9679
ISBN978-92-64-28745-7
DOI10.1787/9789264287457-en
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Bildungspolitik; Benachteiligtenförderung; Bildungsförderung; Frühpädagogik; Allgemein bildendes Schulwesen; Schulleistung; Sozioökonomischer Faktor; Investition; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Best-Practice-Modell; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); PISA (Programme for International Student Assessment); Australien; Belgien; Chile; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Japan; Kanada; Luxemburg; Mexiko; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Schweden; Schweiz; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; USA; Ungarn; Österreich
Abstract"Equitable educational opportunities can help to promote long-lasting, inclusive economic growth and social cohesion. Successful education and skills policies can empower individuals to reach their full potential and enjoy the fruits of their labour, regardless of their circumstances at birth. However, as this report shows, far too many children, students and adults from socio-economically disadvantaged backgrounds fall behind. In many countries, substantial learning gaps exist between students at opposite ends of the socio-economic scale, and these differences tend to increase in the transition into adulthood.; All countries have ample room for improvement to ensure better learning outcomes for all. Early childhood education has been identified as an important element in future success, and requires investment, as do family and community-based support and programmes for children from families that have not attained a high level of education and skills. In the schools, targeted support is necessary for low performers from disadvantaged backgrounds and for poorly performing schools. As for the adult population, learning should be focused on improving employability, through a combination of education and practical job training. Barriers to participation in learning need to be removed, and delivery methods need to be more innovative and flexible. Targeted support is needed for the most vulnerable members of society." (Publisher information, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: