Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Chetty, Krish; Aneja, Urvashi; Mishra, Vidisha; Gcora, Nozibele; Josie, Jaya |
---|---|
Institution | Institut für Weltwirtschaft |
Titel | Bridging the digital divide in the G20. Skills for the new age. Gefälligkeitsübersetzung: Überbrückung der digitalen Kluft in den G20. Qualifikationen für das neue Zeitalter. |
Quelle | Kiel (2017), 17 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Economics. Discussion papers. 2017-68 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Informationstechnologische Bildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Soziokultureller Faktor; Frau; Medienkompetenz; Argentinien; Australien; Bildungspolitik; Brasilien; Chancengleichheit; China; Deutschland; Frankreich; Frau; Großbritannien; Indien; Indonesien; Italien; Japan; Kanada; Mann; Mexiko; Saudi-Arabien; Soziale Ungleichheit; Türkei; USA; Bildungspolitik; Qualifikationsanforderung; Internet; Soziokultureller Faktor; Medienkompetenz; Europäische Union; Computerkenntnisse; Elektronische Datenverarbeitung; Sozioökonomischer Faktor; Qualifikationsanforderung; Qualifikationsanpassung; Qualifikationsbedarf; Qualifikationsdefizit; Geschlechtsspezifik; Kompetenzentwicklung; Qualifikationsentwicklung; Internet; Europäische Union; Mann; Argentinien; Australien; Brasilien; China; Deutschland; Frankreich; Großbritannien; Indien; Indonesien; Italien; Japan; Kanada; Mexiko; Saudi-Arabien; Türkei; USA |
Abstract | "The digital divide in general, and between women and men in particular, is a manifestation of exclusion, poverty and inequality, and is likely to continue because of the effects of unemployment, poorly functioning digital skilling programmes and socio-cultural norms in some economies, and further depriving women equal access to digital services. Digital skills provide the poor a catalyst to break out of the cycle of poverty and empower themselves. This paper considers a three-pronged digital skills strategy that will be required for developing countries to break out of the digital divide trap: (1) Monitor the evolving set of digital skills required for employment (2) incorporate a holistic digital skills development strategy into national education programmes, and (3) contextualize skilling programs within prevailing socio-cultural norms that will shape the uptake and impact of digital skilling programs." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2018/2 |