Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Grech, Alexander; Camilleri, Anthony F. |
---|---|
Titel | Blockchain in Education. |
Quelle | Luxembourg: Publications Office of the European Union (2017), 132 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | JRC Science for Policy Report |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 1831-9424 |
ISBN | 978-92-79-73497-7 |
DOI | 10.2760/60649 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-150132 |
Schlagwörter | Identifikation; Digitaltechnik; Identifikation; Datenbanksystem; Lebenslanges Lernen; Geistiges Eigentum; Netzwerk; Akkreditierung; Zertifizierung; Finanzielle Förderung; Datenbanksystem; Digitaltechnik; Akkreditierung; Lebenslanges Lernen; Bezahlung; Geistiges Eigentum; Netzwerk; Portfolio; Zertifizierung; Informationstechnologie |
Abstract | This report introduces the fundamental principles of the Blockchain focusing on its potential for the education sector. It explains how this technology may both disrupt institutional norms and empower learners. It proposes eight scenarios for the application of the Blockchain in an education context, based on the current state of technology development and deployment. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/2 |