Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Belzil, Christian; Maurel, Arnaud; Sidibé, Modibo |
---|---|
Institution | National Bureau of Economic Research |
Titel | Estimating the value of higher education financial aid. Evidence from a field experiment. Gefälligkeitsübersetzung: Abschätzung des Wertes finanzieller Studienunterstützung. Erkenntnisse aus einem Feldexperiment. |
Quelle | Cambridge, Mass. (2017), 54 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | NBER working paper. 23641 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
DOI | 10.3386/w23641 |
Schlagwörter | Bildung; Soziale Ungleichheit; Entscheidung; Risikobereitschaft; Soziale Herkunft; Stipendium; Gymnasium; Schüler; Sozioökonomischer Faktor; Finanzierung; Investition; Kredit; Zins; Hochschulbildung; Studium; Studienmotivation; Entscheidungskriterium; Risikoabschätzung; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Kanada |
Abstract | "Using data from a Canadian field experiment on the financial barriers to higher education, we estimate the distribution of the value of financial aid for prospective students, and relate it to parental socio-economic background, individual skills, risk and time preferences. Our results point out that a considerable share of prospective students are affected by credit constraints. We find that most of the individuals are willing to pay a sizable interest premium above the prevailing market rate for the option to take up a loan, with a median interest rate wedge equal to 6.6 percentage points for a $1,000 loan. The willingness-to-pay for financial aid is highly heterogeneous across students, with preferences and in particular discount factors, playing a key role in accounting for this variation." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2018/1 |