Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarrell, Scott; Sacerdote, Bruce
TitelWhy do college-going interventions work?
Gefälligkeitsübersetzung: Warum funktionieren Interventionen beim College-Zugang?
QuelleIn: American economic journal. Applied economics, 9 (2017) 3, S. 124-151
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1945-7782; 1945-7790
DOI10.1257/app.20150530
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Bildungschance; Student; USA; Bildungsberatung; Studienmotivation; Schulabgänger; Coaching; College; Hochschulbildung; Bildungsbeteiligung; Bildungsförderung; Bildungsförderung; Bildungsberatung; College; Mentoring; Hochschulbildung; Hochschulzugang; Studienmotivation; Coaching; Mentoring; Schulabgänger; Student; USA
Abstract"We present evidence from a series of field experiments in college coaching/mentoring. We find large impacts on college attendance and persistence, but only in the treatments where we use an intensive boots-on-the-ground approach to helping students. Our treatments that provide financial incentives or information alone do not appear to be effective. For women, assignment to our mentoring treatment yields a 15 percentage point increase in the college-going rate while treatment on the treated estimates are 30 percentage points (against a control complier mean rate of 43 percent). We find much smaller treatment effects for men, and the difference in treatment effects across genders is partially explained by the differential in self-reported labor market opportunities. We do not find evidence that the treatment effect derives from simple behavioral mistakes, student disorganization, or a lack of easily obtained information. Instead our mentoring program appears to substitute for the potentially expensive and often missing ingredient of skilled parental or teacher time and encouragement." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American economic journal. Applied economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: