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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEngaging employers in apprenticeship opportunities.
QuelleParis: OECD (2017), 243 S.
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BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-26658-2
DOI10.1787/9789264266681-en
SchlagwörterFallstudie; Fähigkeit; Jugend; Arbeitgeber; Arbeitsmarktpolitik; Ausbildungsplatz; Australien; Berufsausbildung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Deutschland; Großbritannien; Indien; Jugend; Jugendarbeitslosigkeit; Ländlicher Raum; Neuseeland; Norwegen; Regionalstruktur; Bildungssystem; Stadt; Statistik; Türkei; Berufsbildung; Bildungssystem; Regionalentwicklung; USA; Bildungspolitik; Bildungsreform; Internationaler Vergleich; Fallstudie; Anerkennung; Bangladesch; Fähigkeit; Förderung; Jugendberufshilfe; Dritter Bildungsweg; Ausbildungszentrum; Ausbildungsbetrieb; Förderung; Ländlicher Raum; Regionalentwicklung; Regionalstruktur; Stadt; Erwerbstätigkeit; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarktpolitik; Qualifizierung; Ausbildungsangebot; Ausbildungsplatz; Ausbildungsprogramm; Duales Ausbildungssystem; Ausbildungsbetrieb; Statistik; Dritter Bildungsweg; Jugendarbeitslosigkeit; Jugendberufshilfe; Internationaler Vergleich; Anerkennung; Implementierung; Ausbildungszentrum; Arbeitgeber; Junger Erwachsener; Australien; Bangladesch; Deutschland; Großbritannien; Indien; Neuseeland; Norwegen; Türkei; USA
AbstractThis joint OECD-ILO publication provides guidance on how local and regional governments can foster business-education partnerships in apprenticeship programmes and other types of work-based learning, drawing on case studies across nine countries. There has been increasing interest in apprenticeships which combine on the job training with classroom-based study, providing a smooth transition from school to work. There are benefits to both individuals and employers from participating in apprenticeships, including increased productivity and job quality. Successful implementation is contingent on having a high level of employer engagement at the local level, notably in the design, development and delivery of programmes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/1
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