Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLuguetti, Carla; Oliver, Kimberly L.; Dantas, Luiz Eduardo Pinto Basto Tourinho; Kirk, David
TitelAn activist approach to sport meets youth from socially vulnerable backgrounds.
Possible learning aspirations.
Gefälligkeitsübersetzung: Ein aktivistischer Ansatz zum Sporterlebnis von Jugendlichen mit schwieriger sozialer Herkunft. Mögliche Lernziele.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 88 (2017) 1, S. 60-71
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2016.1263719
SchlagwörterSozialer Wert; Verhaltensänderung; Soziale Interaktion; Fußball; Lernziel; Sportpädagogik; Intervention; Verantwortungsbewusstsein; Lernbedingungen; Lernziel; Unterrichtsmodell; Soziale Schicht; Fußball; Sportaktivität; Sportpädagogik; Intervention; Verantwortungsbewusstsein; Jugendlicher
AbstractPurpose: This study was a 2-phase activist research project aimed at co-creating a prototype pedagogical model for working with youth from socially vulnerable backgrounds in a sport context. This article addresses the learning aspirations (learning outcomes) that emerged when we created spaces for youth to develop strategies to manage the risks they face in their community. Method: This study took place in a socially and economically disadvantaged neighborhood in a Brazilian city where we worked with a group of 17 boys aged 13 to 15 years old, 4 coaches, a pedagogic coordinator, and a social worker. During a 6-month period, we collected multiple sources of data including field journal entries/observations (38) and audio records of youth work sessions (18), coaches' work sessions (16), combined coaches and youth work sessions (3), and meetings between the lead and the 2nd author for debriefing and planning sessions (36). Results: By using an activist approach, 4 learning aspirations emerged: becoming responsible/committed, learning from mistakes, valuing each other's knowledge, and communicating with others. Conclusion: Findings suggest there is a need for more sports programs that start from young people's concrete needs and life situations and look to create places for youth to see alternative possibilities and take action. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: