Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBuck, Marc Fabian
TitelGamification of learning and teaching in schools - a critical stance.
QuelleIn: Seminar.net, 13 (2017) 1, S. [35]-54
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 49-52
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1504-4831
SchlagwörterMedienpädagogik; Spiel; Unterricht; Didaktik; Kritische Theorie; Medienpädagogik; Digitalisierung; Lehren; Spiel; Didaktik; Lehren; Unterricht; Digitalisierung; Kritische Theorie; Arendt, Hannah; Horkheimer, Max; Langeveld, Martinus Jan
AbstractThe ongoing transformation of learning and teaching is one facet of the progressing digitalization of all aspects of life. Gamification's aim is to change learning for the better by making use of the motivating effects of (digital) games and elements typical of games, like experience points, levelling, quests, rankings etc. Especially in the light of the success of Pokémon Go, multiple actors call for gamification of learning and teaching in schools as means for motivating students. From the perspective I introduce in this paper, gamification shows itself as reversion from serious pedagogical and didactical endeavours. This threatens to lead to the replacement of teaching by gamification and the (self) degradation of teachers to support personnel. In this paper, I argue that gamified learning and teaching suspends the fundamental, subversive, and critical moments only schools can offer. Furthermore, it can lead to subjugation and isolation of students due to its inherent closed and enclosing structure. I further show how the line of argumentation of gamification advocates iterates that of progressive education. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Seminar.net" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: