Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAthreya, Balu H.; Mouza, Chrystalla
TitelThinking skills for the digital generation.
The development of thinking and learning in the age of information.
QuelleCham: Springer (2017), xiv, 179 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-319-12363-9; 978-3-319-12364-6
DOI10.1007/978-3-319-12364-6
SchlagwörterDenkerziehung; Denken; Denkprozess; Generation; Digitale Medien; Medienkompetenz; Mediennutzung; Denken; Digitalisierung; Denkerziehung; Generation; Internet; Informationskompetenz; Medienkompetenz; Digitalisierung; Informationskompetenz; Internet; Jugendlicher
AbstractThis [...] text synthesizes the state of knowledge related to thinking and technology and provides strategies for helping young people cultivate thinking skills required to navigate the new digital landscape. The rise of technology has resulted in new ways of searching and communicating information among youth, often creating information "overload". We do not know how the new technologies will affect the ways young people learn and think. There are plenty of warnings about the dangers of information technology, but there is also enormous potential for technology to aid human thinking, which this book explores from an open-minded perspective. Coverage Includes: an up to date review of the literature on thinking skills in general, and in relation to technology, practical guidelines for thinking with technology, a scholarly review of the characteristics of the digital generation, a discussion of the various steps involved in the thinking process and a historical context of the Information Age and the transition from oral history, to printing press, to the Internet. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: