Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoll, Frederick de; Betz, Tanja
TitelAccounting for children´s agency in research on educational inequality.
The influence of children´s own practices on their academic habitus in elementary school.
QuelleAus: Esser, Florian (Hrsg.); Baader, Meike S. (Hrsg.); Betz, Tanja (Hrsg.); Hungerland, Beatrice (Hrsg.): Reconceptualizing agency and childhood. New perspectives in childhood studies. London u.a.: Routledge (2016) S. [271]-289
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in education. 161
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-138-85419-2; 978-1-315-72224-5
SchlagwörterBildung; Forschung; Kindheit; Kindheitsforschung; Bildung; Forschung; Grundschule; Habitus; Sozialpädagogik; Agency-Theorie; Elementarbereich; Ungleichheit; Kindheitsforschung; Elementarbereich; Grundschule; Ungleichheit; Agency-Theorie; Sozialpädagogik; Habitus
AbstractThe role of children's agency in the socio-cultural reproduction of educational inequality is mostly overlooked by quantitative research in education. This is problematic because a potentially important source of variance in children's educational success is not included in the analyses. Childhood Studies offers different ways to conceptualise children's agency. To address the role of children's agency in educational inequality, the authors outline a conceptual framework that merges social-cultural reproduction theory following Bourdieu with the idea of children's agency. Using quantitative data on elementary school children and their parents, the authors ask how children contribute to the reproduction of educational inequality. They explore the links between children's dispositions towards school, their out-of-school practices and social class, and they discuss the implications of their findings for investigating children's agency in both Childhood Studies and educational research. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: