Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Pilz, Matthias; Li, Junmin |
---|---|
Titel | Modularisierung von und in beruflichen Bildungsgängen: zwischen Anspruch und Wirklichkeit. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 69 (2016) 4, S. 487-514Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
DOI | 10.7788/bue-2016-0408 |
Schlagwörter | Bildungsgang; Berufsausbildung; Bildungspolitik; Deutschland; Berufsbildung; Bildungspolitik; Bildungsgang; Weiterbildung; Qualifikation; Hochschulbildung; Individualisierung; Flexibilisierung; Individualisierung; Bildungsprogramm; Flexibilisierung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Qualifikation; Hochschulbildung; Weiterbildung; Implementierung; Modularisierung; Deutschland |
Abstract | The modularisation of educational programmes in general education, in vocational education and training (VET), and in the academic sector has been an important topic in many European countries. In Germany, the debate on modularisation has been taking place in the field of VET for years. The pros and cons of modularisation have been discussed intensively. However, these argumentations are mostly based on surmises. Empirical data are almost entirely lacking. Their study addresses this lack of research. Based on two modular training programmes, the authors explore the differences between policy claims on modularisation and what actually happens in practice. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/3 |