Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHasanefendic, Sandra; Heitor, Manuel; Horta, Hugo
TitelTraining students for new jobs.
The role of technical and vocational higher education and implications for science policy in Portugal.
Gefälligkeitsübersetzung: Ausbildung von Studenten für neue Jobs. Die Rolle technischer und beruflicher höherer Bildung und Implikationen für die Wissenschaftspolitik in Portugal.
QuelleIn: Technological forecasting and social change, (2016) 113, Pt. B, S. 328-340
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-1625
DOI10.1016/j.techfore.2015.12.005
SchlagwörterBildung; Amsterdam; Bildung; Curriculum; Deutschland; Fachhochschule; Niederlande; Nordrhein-Westfalen; Portugal; Projektstudium; Technik; Hochschulpolitik; Praxisbezug; Internationaler Vergleich; Wissenschaftspolitik; Hochschulbildung; Public Private Partnership; Exemplarisches Lernen; Curriculum; Public Private Partnership; Fachhochschule; Hochschulbildung; Hochschulpolitik; Wissenschaftspolitik; Projektstudium; Internationaler Vergleich; Praxisbezug; Regionaler Faktor; Technik; Institution; Amsterdam; Deutschland; Münster (Westf); Niederlande; Nordrhein-Westfalen; Portugal
Abstract"This article contextualizes the role of technical and vocational higher education in training the labour force and derives significant implications for science policy in Portugal. A cross-national comparative case study in Southern (Portugal), and Western (Netherlands and Germany) Europe, suggested that technical and vocational higher education is building distinct learning profiles in terms of new intermediary institutions promoting problem-based learning together with the implementation of short-term project-oriented research. Learning and training practises are increasingly research-based and, above all, inclusive of social and economic partners via formal and, most of the time, informal collaborative mechanisms. These practises may be economy- or policy-driven but occur as an opportunity for strategic action at organizational and content levels. For the Portuguese case, our analysis suggests that emphasizing short-term project-oriented research in short-cycle education may strengthen the institutional credibility of Portuguese technical and vocational higher education by engaging local external actors in training the labour force. In addition, it may help to stimulate the necessary institutional and programmatic diversification of higher education." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Technological forecasting and social change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: