Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliams, Judy; Hayler, Mike
TitelProfessional learning through transitions and transformations.
Teacher educators' journeys of becoming.
Gefälligkeitsübersetzung: Professionelles Lernen durch Übergänge und Transformationen. Die Reisen des Werdens von Lehrer-Ausbildern.
QuelleCham: Springer International Publishing (2016), 208 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSelf-study of teaching and teacher education practices. 15
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1875-3620
ISBN978-3-319-22028-4; 978-3-319-22029-1
DOI10.1007/978-3-319-22029-1
SchlagwörterPädagogik; Selbsterfahrung; Selbstbeobachtung; Berufsausbildung; Berufsfeld; Lehrer; Pädagogik; Karriere; Selbstbeobachtung; Selbsterfahrung; Lehrer; Lehrerausbildung; Berufsausbildung; Karriere; Berufsfeld
AbstractThrough a narrative inquiry approach, this book examines the personal professional journeys of teacher educators who have undertaken self studies, and/or researched the professional development of teacher educators. The theme of the book is how change, through professional transitions and transformations and notably, through self study research, has shaped the professional identities and practices of these teacher educators. Each chapter is an exploration of how the author/s 'became' teacher educators in relation to personal and/or professional transitions, such as transitioning from teacher to teacher educator; moving between different institutional and geographic contexts; or from changes in philosophical, policy and/or pedagogical understandings over time. Each narrative draws on the author's self study experience, and develops their knowledge further by presenting the wisdom they have gained over their career as teacher educators. The book concludes with a discussion of the connections between the diverse experiences of the authors, and what can be learned from their accumulated wisdom about what is means to become a teacher educator in a dynamic and ever-changing educational landscape. (Verlagsinformation).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: