Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Pilz, Matthias (Hrsg.) |
---|---|
Titel | India, preparation for the world of work. Education system and school to work transition. |
Quelle | Wiesbaden: Springer VS (2016), 361 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Diagramme |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-658-08501-0; 978-3-658-08501-8; 978-3-658-08502-5 |
DOI | 10.1007/978-3-658-08502-5 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Fähigkeit; Kompetenzerwerb; Bildungspolitik; Nationaler Qualifikationsrahmen; Schule; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Grundschule; Primarbereich; College; Middle School; Sekundarschule; Secondary School; High School; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Informelles Lernen; Lehrplan; Lehrsystem; Übergang Schule - Beruf; Industriestaat; Regierung; Regierungsprogramm; Industrialisierung; Industriegesellschaft; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Berufsforschung; Informeller Sektor; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Hochschule; Fortbildung; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Umschulung; Nichtregierungsorganisation; Junger Erwachsener; Indien |
Abstract | This book explores how the Indian education and training system prepares young people for the world of work and for the requirements of the employment market - because India is a leading industrialised nation with a very young population and a high demand for a skilled workforce. Indian experts write from a course-specific perspective, offering a comprehensive picture of educational policy, curriculum design and cultural characteristics. The virtual absence of a formalised system of vocational training in India underlines the importance of this research. (Verlag). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2017/1 |