Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCall, B.; Smith, J.; Wunsch, C.
TitelGovernment-sponsored vocational education for adults.
Gefälligkeitsübersetzung: Staatlich geförderte Berufsbildung für Erwachsene.
QuelleAus: Hanushek, Eric A. (Hrsg.); Machin, Stephen (Hrsg.); Woessmann, Ludger (Hrsg.): Handbook of the economics of education. Vol. 5. Amsterdam: Elsevier (2016) S. 479-652
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheHandbooks in economics. 26
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-444-63459-7
DOI10.1016/B978-0-444-63459-7.00009-9
SchlagwörterMethodologie; Bildungsertrag; Aktivierung; Partizipation; Humankapital; Finanzierung; Arbeitsmarktpolitik; Weiterbildung; Weiterbildungsangebot; Weiterbildungsförderung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Wirkungsforschung; Deutschland; Dänemark; Frankreich; Großbritannien; Schweden; USA
Abstract"This chapter considers the literature on government-sponsored vocational training for adults, with a particular substantive focus on training provided via active labor market programs and a particular geographic focus on Western Europe and North America. We begin with a discussion of the underlying economic theory of investment in human capital over the life cycle and of government intervention in that process, along with models of participation in government programs and in particular services within those program. Building on the theory as well as on institutional knowledge and well-known empirical regularities related to participation in training, we then lay out the common applied econometric approaches to estimating the impacts of government-sponsored training for adults and consider important design and measurement issues common to studies in the empirical literature. Six case studies that consider the institutions and evaluation literatures in the United States, the United Kingdom, Germany, France, Sweden, and Denmark come next. These countries all provide a rich base of compelling empirical evidence and also serve to illustrate a wide variety of institutional choices and applied econometric methodologies. The penultimate section considers what we know about matching potential trainees to training and to particular training types, an important topic in light of the strong evidence of heterogeneity in treatment effects provided by the case studies. The final section summarizes the literature and its limitations and offers suggestions for future research." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: