Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMiddleton, James A. (Hrsg.); Cai, Jinfa (Hrsg.); Hwang, Stephen (Hrsg.)
TitelLarge-scale studies in mathematics education.
QuelleCham; Heidelberg: Springer (2015), XXIX, 432 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheResearch in mathematics education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-319-07715-4
DOI10.1007/978-3-319-07716-1
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Evaluation; Quantitative Forschung; Lernstandserhebung; Algebra; China; Curriculum; Lehrer; Mathematikunterricht; Messung; Bildungsstandards; Evaluation; USA; Zahlensystem; Pflichtfach; Hausaufgabe; Unterrichtsforschung; Ethnische Gruppe; Überzeugung; Heterogenität; E-Learning; Schuljahr 05; Schuljahr 08; Lehrer; Curriculum; Hausaufgabe; Unterrichtsforschung; Pflichtfach; Algebra; Mathematikunterricht; Zahlensystem; Messung; Überzeugung; E-Learning; Effektivität; Aufgabenstellung; Effektivität; Heterogenität; Implementierung; Wissenszuwachs; Ethnische Gruppe; Online; China; USA
AbstractIn recent years, funding agencies [...] have increasingly emphasized large-scale studies with experimental and quasi-experimental designs looking for "objective truths". Educational researchers have recently begun to use large-scale studies to understand what really works, from developing interventions, to validation studies of the intervention, and then to efficacy studies and the final "scale-up" for large implementation of an intervention. Moreover, modeling student learning developmentally, taking into account cohort factors, issues of socioeconomics, local political context and the presence or absence of interventions requires the use of large data sets, wherein these variables can be sampled adequately and inferences made. Inroads in quantitative methods have been made in the psychometric and sociometric literatures, but these methods are not yet common knowledge in the mathematics education community. In fact, currently there is no volume devoted to discussion of issues related to large-scale studies and to report findings from them. This volume [...] discusses methodological issue in large-scale studies and reports empirical data from large-scale studies. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: