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Autor/inn/enAldashev, Gani; Bisin, Alberto; Castañer, Xavier; Courty, Pascal; Doyle, Gillian; English, James F.; Ginsburgh, Victor A.; Iapadre, P. Lelio; Levinson, Jerrold; Locher, Paul J.; Macmillan, Fiona; Mandel, Benjamin R.; Montalvo, Jose G.; Pagliero, Mario; Platteau, Jean-Philippe; Potts, Jason; Reynal-Querol, Marta; Schwartz, Shalom H.; Simonton, Dean Keith; Throsby, David; Verdier, Thierry; Wahhaj, Zaki; Waldfogel, Joel; Walls, W.D.; Weber, Shlomo; Willis, Kenneth G.; Zednik, Anita
Sonst. PersonenGinsburgh, Victor A. (Hrsg.); Throsby, David (Hrsg.)
TitelHandbook of the economics of art and culture. 2.
Gefälligkeitsübersetzung: Das Handbuch der Ökonomie von Kunst und Kultur. 2.
QuelleAmsterdam: Elsevier (2014), 688 S.
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ReiheHandbooks in Economics
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1574-0676
ISBN978-0-444-53776-8
SchlagwörterKultur; Kreativität; Massenmedien; Rundfunk; Angebot; Arbeitsmarkt; Außenhandel; Beschäftigung; Handelspolitik; Kreativität; Künstler; Kulturpolitik; Markt; Massenmedien; Museum; Nachfrage; Recht; Region; Rundfunk; Stadtentwicklung; Steuerpolitik; Tradition; Unternehmen; Urheberrecht; Verlag; Wirtschaftsentwicklung; Regionalentwicklung; Kulturpolitik; Kunst; Kultur; Kulturberuf; Unterhaltungsindustrie; Recht; Urheberrecht; Region; Regionalentwicklung; Stadtentwicklung; Kulturgeschichte; Kunst; Angebot; Außenhandel; Handelspolitik; Konsum; Markt; Nachfrage; Preisgestaltung; Steuerpolitik; Unterhaltungsindustrie; Unternehmen; Wirtschaftsentwicklung; Ökonomische Determinanten; Arbeitsmarkt; Beschäftigung; Kulturberuf; Künstlerischer Beruf; Ökonomie; Tradition; Museum; Non-Profit-Organisation; Verlag; Künstler
AbstractTable of Contents: Victor Ginsburgh, David Throsby: Chapter 1 - Introduction and Overview (1-12); Dean Keith Simonton: Chapter 2 - Creative Genius in Literature, Music, and the Visual Arts (15-48); Paul J. Locher: Chapter 3 - Contemporary Experimental Aesthetics : Procedures and Findings (49-80); David Throsby, Anita Zednik: Chapter 4 - The Economic and Cultural Value of Paintings : Some Empirical Evidence (81-99); Jerrold Levinson: Chapter 5 - Values of Music (101-117); James F. English: Chapter 6 - The Economics of Cultural Awards (119-143); Kenneth G. Willis: Chapter 7 - The Use of Stated Preference Methods to Value Cultural Heritage (145-181); W.D. Walls: Chapter 8 - Bestsellers and Blockbusters : Movies, Music, and Books (185-213); Jason Potts: Chapter 9 - New Technologies and Cultural Consumption (215-231); Benjamin R. Mandel: Chapter 10 - Investment in Visual Art : Evidence from International Transactions (233-260); Xavier Castañer: Chapter 11 - Cultural Innovation by Cultural Organizations (263-276); Joel Waldfogel: Chapter 12 - Digitization, Copyright, and the Flow of New Music Products (277-297); Pascal Courty, Mario Pagliero: Chapter 13 - The Pricing of Art and the Art of Pricing : Pricing Styles in the Concert Industry (299-356); Gillian Doyle: Chapter 14 - Media Ownership : Diversity Versus Efficiency in a Changing Technological Environment (357-377); P. Lelio Iapadre: Chapter 15 - Cultural Products in the International Trading System (381-409); Fiona Macmillan: Chapter 16 - Cultural Diversity, Copyright, and International Trade (411-437); Alberto Bisin, Thierry Verdier: Chapter 17 - Trade and Cultural Diversity (439-484); Jose G. Montalvo, Marta Reynal-Querol: Chapter 18 - Cultural Diversity, Conflict, and Economic Development (485-506); Victor A. Ginsburgh, Shlomo Weber: Chapter 19 - Culture, Linguistic Diversity, and Economics (507-543); Shalom H. Schwartz: Chapter 20 - National Culture as Value Orientations : Consequences of Value Differences and Cultural Distance (547-586); Gani Aldashev, Jean-Philippe Platteau: Chapter 21 - Religion, Culture, and Development (587-631); Jean-Philippe Platteau, Zaki Wahhaj: Chapter 22 - Strategic Interactions Between Modern Law and Custom (633-678). Forschungsmethode: deskriptive Studie; Dokumentation.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/2
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