Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Longás Mayayo, Jordi; Civís Zaragoza, Mireia; Riera, Jordi; Fontanet, Annabel; Longás, Eduard; Blanch, Tomàs Andrés |
---|---|
Titel | Escuela, educación y territorio. La organización en red local como estructura innovadora de atención a las necesidades socioeducativas de una comunidad. |
Quelle | In: Pedagogía social, (2008) 15, S. 137-151
PDF als Volltext |
Zusatzinformation | Inhaltsangabe |
Sprache | spanisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1139-1723; 1989-9742 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Integration; Partizipation; Schule; Soziales Netzwerk; Sozialpädagogik; Spanien; Entwicklung; Mitverantwortung; Bildungsforschung; Intervention; Territorium; Öffnung; Schule; Gemeinde (Kommune); Mitverantwortung; Partizipation; Soziales Netzwerk; Sozialpädagogik; Entwicklung; Integration; Intervention; Umgebung; Öffnung; Spanien; Territorium |
Abstract | In ihrem Artikel "Schule, Bildung und Territorium: Das Organisieren in lokalen Netzwerken als innovative Versorgungs-/Servicestruktur für soziopädagogische Bedarfe einer Gemeinschaft" analysieren die Autoren die Öffnung von Schulen hin zu ihrem gesellschaftlichen Umfeld sowie die positive Interaktion zwischen beiden, unter anderem im Hinblick auf schulische Krisen. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit]. "At the present there is a great quantity of new experiences where the socieducative action is linked to the territory and the community in order to help the school to overcome its "crisis". In this context, the experiences of work in local networks are aiming towards a new paradigm of the pedagogical intervention that is of great interest because of their values of horizontality, transversality, territoriality and coresponsibility. Thus, these experiences help the school to open itself to its environement and contribute with a significant social capital to the municipality. The article shows light to the theoretical framework that sustains these experiences and compares some of the catalan ones, inferring the premises of a possible and coherent praxis to approach the socioeducative challenges of the community and to allow its development." [Abstract: Site editor's information]. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/4 |