Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Sprietsma, Maresa |
---|---|
Titel | Discrimination in grading: Experimental evidence from primary school teachers. |
Quelle | In: Empirical economics, 45 (2013) 1, S. 523-538
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0377-7332; 1435-8921 |
DOI | 10.1007/s00181-012-0609-x |
Schlagwörter | Feldversuch; Bildungsforschung; Vorurteil; Erwartungshaltung; Schulpädagogik; Schuljahr 04; Übergang Primarstufe - Sekundarstufe I; Grundschule; Lehrer; Leistungsbeurteilung; Notengebung; Schulnote; Schülerbeurteilung; Experimentell-empirische Methode; Schülertext; Diskriminierung; Ethnischer Unterschied; Fremdenfeindlichkeit; Migrationshintergrund; Rassismus; Bewertung; Empfehlung; Ethnische Herkunft; Name; Deutscher; Türke; Deutschland |
Abstract | This paper studies the effect of teacher expectations on essay grades in an experimental setting. For this purpose, [the researchers] randomly assign Turkish or German first names to a set of essays so that some teachers believe a given essay was written by a German native pupil, whereas others believe it was written by a pupil of Turkish origin. [They] find that the same essays obtain significantly worse grades and lower secondary school recommendations when bearing a Turkish sounding name. (Orig.). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2015/4 |