Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLavy, Victor; Sand, Edith
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelOn the origins of gender human capital gaps.
Short and long term consequences of teachers' stereotypical biases.
Gefälligkeitsübersetzung: Über die Ursprünge geschlechtsspezifischer Unterschiede des Humankapitals. Kurz- und längerfristige Auswirkungen stereotyper Vorurteile von Lehrern.
QuelleCambridge, Mass. (2015), 42 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheNBER working paper. 20909
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
DOI10.3386/w20909
SchlagwörterStereotyp; Vorurteil; Junge; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Abitur; Schulleistung; Fächerwahl; Unterrichtsfach; Mathematik; Naturwissenschaften; Diskriminierung; Humankapital; Berufswahl; Auswirkung; Geschlechtsspezifik; Mädchen; Israel
AbstractIn this paper, we estimate the effect of primary school teachers' gender biases on boys' and girls' academic achievements during middle and high school and on the choice of advanced level courses in math and sciences during high school. For identification, we rely on the random assignments of teachers and students to classes in primary schools. Our results suggest that teachers' biases favoring boys have an asymmetric effect by gender - positive effect on boys' achievements and negative effect on girls'. Such gender biases also impact students' enrollment in advanced level math courses in high school - boys positively and girls negatively. These results suggest that teachers' biased behavior at early stage of schooling have long run implications for occupational choices and earnings at adulthood, because enrollment in advanced courses in math and science in high school is a prerequisite for post-secondary schooling in engineering, computer science and so on. This impact is heterogeneous, being larger for children from families where the father is more educated than the mother and larger on girls from low socioeconomic background. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)