Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDausend, Henriette; Elsner, Daniela; Keßler, Jörg-U.
TitelBilingual, offen, konzeptlos.
Was Schulen mit reformpädagogischen Bildungskonzepten zum fremdsprachlichen Lernen versprechen und nicht halten.
QuelleAus: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Viebrock, Britta (Hrsg.): Content and language integrated learning (CLIL) in Europe. Research perspectives on policy and practice. Frankfurt am Main: P. Lang (2013) S. 65-83Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-631-64400-3
SchlagwörterReformpädagogik; Empirische Untersuchung; Längsschnittuntersuchung; Unterrichtsbeobachtung; Lernsituation; Deutschland; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Grundschule; Hamburg; Längsschnittuntersuchung; Mehrsprachigkeit; Schulprogramm; Reformpädagogik; Unterrichtsbeobachtung; Lernsituation; Unterrichtssprache; Interkulturelle Kompetenz; Konzeption; Lernwerkstatt; Schulprogramm; Grundschule; Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Kompetenz; Offenes Lernen; Sprachstandsforschung; Unterrichtssprache; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht; Lernwerkstatt; Konzeption; Deutschland; Hamburg
AbstractIn September 2008, Hamburg's "most innovative" school project opened its doors -"Flachsland Zukunftsschule" combines different concepts and traditions of educational progressivism with bilingual teaching and learning. In the German context so far only a few primary schools can be found which apply bilingual learning at all. Whilst most of the schools resort to the immersion concept in which all of the available subjects are taught in the foreign language, in Flachsland pupils decide on their own, which language to work with in different subject matters. In this context Flachsland teachers see themselves confronted with several questions, which need to be answered in order to convey the pupils' learning processes best: How can first graders, who can neither yet read and write in their L1 nor in their L2 receive enough language input in such settings? How should the daily routines be organized to cater for self-directed forms of learning but also ensure plenty of foreign language interaction? In how far are more structured and form focused units necessary in order to support the pupils' development in the foreign language? This article will summarise the results of a longitudinal research study, including teacher, learner and parental interviews as well as two tests, carried out in Flachsland between 2008 and 2010 and draw some conclusions for the combination of CLIL and self-directed forms of learning at Primary level. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: