Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRutkowski, Leslie (Hrsg.); Davier, Matthias von (Hrsg.); Rutkowski, David (Hrsg.)
TitelHandbook of International large-scale assessment.
Background, technical issues, and methods of data analysis.
QuelleBoca Raton, Fla. u.a.: CRC Pr. (2014), 633 S.Verfügbarkeit 
ReiheStatistics in the social and behavioral sciences series. Statistics in the social and behavioral sciences
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4398-9512-0; 978-1-4398-9512-2
SchlagwörterBildungsforschung; Evaluation; Forschungsdesign; Fragebogen; Mehrebenenanalyse; Methodologie; Quantitative Forschung; Strukturgleichungsmodell; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Testkonstruktion; Item-Response-Theory; Testanwendung; Testauswertung; Testmethodik; Testtheorie; Computernutzung; Bildungspolitik; Schüler; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Schülerleistung; Motivation; Datenanalyse; Lesekompetenz; Gleichung (Math); Mathematische Kompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Internationaler Vergleich; Handbuch; Leistungsmessung; Modell; Erwachsener; IGLU (Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung); PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies); PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractTechnological and statistical advances, along with a strong interest in gathering more information about the state of our educational systems, have made it possible to assess more students, in more countries, more often, and in more subject domains. The handbook brings together recognized scholars in the field of ILSA, behavioral statistics, and policy to develop a detailed guide that goes beyond database user manuals. After highlighting the importance of ILSA data to policy and research, the book reviews methodological aspects and features of the studies based on operational considerations, analytics, and reporting. The book then describes methods of interest to advanced graduate students, researchers, and policy analysts who have a good grounding in quantitative methods, but who are not necessarily quantitative methodologists. In addition, it provides a detailed exposition of the technical details behind these assessments, including the test design, the sampling framework, and estimation methods, with a focus on how these issues impact analysis choices. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: