Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Santiago, Paulo; Benavides, Francisco; Danielson, Charlotte; Goe, Laura; Nusche, Deborah |
---|---|
Titel | Teacher evaluation in Chile 2013. |
Quelle | Paris: OECD publ. (2013), 202 S.
PDF als Volltext |
Reihe | OECD reviews of evaluation and assessment in education |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISSN | 2223-0947 |
ISBN | 92-64-17257-2; 978-92-64-17257-9 |
DOI | 10.1787/9789264172616-en |
Schlagwörter | Bildung; Evaluation; Bildungspolitik; Schulsystem; Schulverwaltung; Lehrer; Lehrerausbildung; Schülerleistung; Design; Steuerung; Finanzierung; Berufslaufbahn; Beschäftigung; Konzeption; Leistung; Organisation; Qualität; Standard; Umsetzung; Verfahren; Chile |
Abstract | This report is organised in six chapters. Chapter 1 provides the national context, with information on the Chilean school system, main trends and concerns, and recent developments. Chapter 2 looks at the teaching profession and describes teacher evaluation in Chile. Then Chapters 3 to 6 present strengths, challenges and policy recommendations according to the main elements of the teacher evaluation framework: design and governance of teacher evaluation; teacher evaluation procedures; competencies for teacher evaluation, and use of teacher evaluation results. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/3 |