Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Petrik, Andreas |
---|---|
Titel | Learning "how society is and might and should be arranged". Necessity and outcome of interactive and controversial teaching strategies. |
Quelle | Aus: Print, Murray (Hrsg.); Lange, Dirk (Hrsg.): Civic education and competences for engaging citizens in democracies. Rotterdam u.a.: Sense Publ. (2013) S. 79-97
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Civic and political education. 3 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-94-6209-147-4; 978-94-6209-172-6 |
DOI | 10.1007/978-94-6209-172-6_7 |
Schlagwörter | Kritikfähigkeit; Erziehungsziel; Staatsbürgerliche Erziehung; Qualitative Forschung; Analytisches Denken; Einstellung (Psy); Kompetenzerwerb; Konfliktlösung; Urteilsfähigkeit; Spiel; Lernen; Argumentation; Partizipation; Politische Bildung; Politisches Bewusstsein; Analyse; Simulation; Deutschland |
Abstract | The author links an alternative approach to competences with citizenship education and then links with knowledge, skills and values required for those competences. He then applies these concepts to the pedagogical strategy of simulations to build democratic learning. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/2 |