Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWeber, Wolfgang G. (Hrsg.); Thoma, Michaela (Hrsg.); Ostendorf, Annette (Hrsg.); Chisholm, Lynne (Hrsg.)
TitelDemocratic competences and social practices in organizations.
Gefälligkeitsübersetzung: Demokratische Kompetenzen und soziale Praktiken in Organisationen.
QuelleWiesbaden: Springer VS (2012), 192 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheResearch
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN3-531-19630-8; 978-3-531-19630-5; 978-3-531-19631-2
DOI10.1007/978-3-531-19631-2
SchlagwörterKompetenz; Alltag; Arbeitswelt; Betriebsrat; Bürgerinitiative; Demokratie; Management; Markt; Moral; Partizipation; Schule; Demokratisierung; Qualifikation; Mitbestimmung; Kompetenz; Schulbildung; Europäische Union; Schule; Schulbildung; Arbeitswelt; Moral; Bürgerinitiative; Demokratie; Demokratisierung; Mitbestimmung; Partizipation; Management; Markt; Unternehmensführung; Qualifikation; Alltag; Lebensweise; Attac (Association pour la taxation des transactions financières et pour l'action citoyenne); Betriebsrat; Europäische Union
Abstract"The contributions in this book address the question of how to develop and foster democratic competences. This may take place via school curricula, resource materials and teaching/ learning methods; in workplaces by means of formalized arrangements that encourage self-direction and through the informal processes engendered by expansive working environments; and in personal and community life, including in the course of incidental learning in social networks. The studies and analyses are somewhat nonconformist in its thematic spread and its boundary-crossing between disciplines and perspectives that conventionally live separate lives." (publisher's description). Contents: Lynne Chisholm & Annette Ostendorf & Michael Thoma & Wolfgang G. Weber: Introduction: Whither Democracy in Everyday Social Life? (9-16); Andrea Hemetsberger: The Democratization of Markets through Participative and Collaborative Practices (17-33); Anja Opitz & Doris Dialer: The European Citizens' Initiative: Empowering Political Participation in the EU? (34-46); Markus Ammann: Participation in Schools - a Classification Concept (47-61); Georg Lind: Moral Competence and Democratic Ways of Life (62-85); Annette Ostendorf & Michael Thoma: Images of Corporate Participation and Democratic Structures in Business Administration Textbooks used in Higher Vocational Schools in Austria, Switzerland and Germany (86-101); Manfred Auer & Heike Welte: Co-determination in Times of Economic Crisis: Changes in the Social Positioning of Works Councillors? (102-117); Wolfgang G. Weber & Christine Unterrainer: The Analysis of Preconditions for the Fostering of Democratic Behavioral Orientations in Business Organizations - The ODEM Questionnaire (POPD) (118-143); Brigitte Steinheider & Todd Wuestewald & Armin Pircher-Verdorfer: Changing Police Managers' Attitudes towards Participative Management: Translating Research-based Knowledge into Practical Solutions (144-161); Werner Fricke: Innovatory Qualifications at Work (162-182); Pier Paolo Pasqualoni & Helga M. Treichl: Post-democracy and Engaged Citizenship - The Case of Attac (183-192).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: