Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Valtin, Renate |
---|---|
Titel | Increasing awareness of phonological awareness - helpful or misleading? |
Quelle | Aus: Suggate, Sebastian (Hrsg.); Reese, Elaine (Hrsg.): Contemporary debates in childhood education and development. London u.a.: Routledge (2012) S. 227-237 |
Reihe | Educational psychology |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 0-415-61490-2; 978-0-415-61490-0 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Kind; Kindergarten; Frühförderung; Lernen; Gesprochene Sprache; Hörverständnis; Lesenlernen; Rechtschreibung; Schreiben; Schriftsprache; Wirkung; Deutschland |
Abstract | The author calls into question the interpretation of correlational data and points to actual errors made by children during reading and spelling. She also scrutinizes definitions and understanding of the concept of phonemic awareness and finishes by arguing that a broader early training is more important for children than phonemic awareness alone. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/4 |