Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlson, John; Hansen, Klaus-Henning
TitelNew directions in science education and the culture of the school.
The CROSSNET project as a transnational framework for research.
QuelleAus: Hansen, Klaus-Henning (Hrsg.); Gräber, Wolfgang (Hrsg.); Lang, Manfred (Hrsg.): Crossing boundaries in science teacher education. Münster u.a.: Waxmann (2012) S. 9-31
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-8309-2595-6; 978-3-8309-2595-8
SchlagwörterForschung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schule; Schulkultur; Lehrerfortbildung; Lernkultur; Curriculum; Projekt; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Internationalisierung; Universität; Internationaler Vergleich; Innovation; Konzeption; Kooperation; Projektbericht; Deutschland; Dänemark; Europa; Irland; Polen; Portugal; Spanien; Österreich
AbstractThis chapter provides an outline of the CROSSNET project history and explains how CROSSNET intervened in the praxis of innovative projects in several European countries. The authors present CROSSNET as an example of how schools and teachers respond to national mandates for reform. They ask how the national projects can make use of a common theoretical framework derived from activity theory by examining the national case studies that are presented in section 2 of this book. The authors conclude that the case studies make it plain that while the conflicting world of teachers and researchers are not "two solitudes", there is much that needs to be learned by each if school reform is to progress. The emphasis in the CROSSNET approach promoting dialogue amongst stakeholders - based on an equitable awareness of and respect for differences of community purpose - is encouraging. The fruits of this starting point can be seen in the following projects. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: