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Autor/inRück, Nicola
TitelAre migrant children the better learners of French?
About monolinguals and plurilinguals in the foreign language classroom.
QuelleAus: De Florio-Hansen, Inez (Hrsg.): Towards multilingualism and the inclusion of cultural diversity. Kassel: Kassel Univ. Press (2011) S. 75-97
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInterkulturalität und Mehrsprachigkeit. 3
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-86219-222-9; 978-3-86219-222-9
URNurn:nbn:de:0002-32237
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Vergleich; Berlin; Deutschland; Französischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Gymnasium; Hessen; Kind; Lernen; Mehrsprachigkeit; Nordrhein-Westfalen; Schüler; Integrierte Gesamtschule; Schulklasse; Interesse; Überzeugung; Vergleich; Heterogenität; Einsprachigkeit; Kind; Schuljahr 09; Schulklasse; Gymnasium; Integrierte Gesamtschule; Schüler; Interesse; Lernen; Einsprachigkeit; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Französischunterricht; Überzeugung; Migrationshintergrund; Migrationshintergrund; Heterogenität; Migrant; Berlin; Deutschland; Hessen; Nordrhein-Westfalen
AbstractIn this paper the author discusses a variant of multilingualism, which has, to an increasing degree, received attention in the Second Language Acquisition Research in the last few years: the phenomenon of multilingualism which is often already present in [many] foreign language classrooms. More precisely, she is working on a comparison between monolingual and multilingual students with regard to their beliefs about language-learning. As it is commonly understood in the Anglo-American world, "beliefs about language-learning" are viewed "as individual subjective understandings, idiosyncratic truths, which are often value-related and characterized by a commitment not present in knowledge". (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
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