Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoover, Maya
TitelA Response to Louise Pascale, "Dispelling the Myth of the Non-Singer: Embracing Two Aesthetics for Singing"
QuelleIn: Philosophy of Music Education Review, 13 (2005) 2, S.202-206 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1063-5734
SchlagwörterStellungnahme; Singing; Aesthetics; Reader Response; Music Theory; Etymology; Concept Formation
AbstractIn her paper, Louise Pascale encouraged a redefinition of the word "singer" and suggested ways to make it apply to a broader spectrum of people. The problem with the current definition, she believes, is that it is outdated and needs to be changed in order to better embrace the ideals of current society. Maya Hoover, responds by saying that in order to fully understand the problem and incorporate Pascale's suggestions, it is helpful to look at the issue as a symptom of a larger philosophical problem and encourages examination of Pascale's proposed aesthetics from a non-philosophical perspective. Hoover agrees that redefining singing is an issue that warrants serious attention, and sees Pascale's recommendations as an excellent start that may help society learn from the inclusive standards set by teachers and musicians. (ERIC).
AnmerkungenIndiana University Press, 601 N. Morton, Bloomington, IN 47404. Tel: 800-842-6796 (Toll Free); Tel: 812-855-8817; Fax: 812-855-7931; e-mail: iuporder@indiana.edu; Web site: http://www.iupress.indiana.edu/catalog/index.php?cPath=519_701.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Philosophy of Music Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: