Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGiangreco, Michael F.; Whiteford, Timothy; Whiteford, Lucie; Doyle, Mary Beth
TitelPlanning for Andrew: The Use of COACH and VISTA in an Inclusive Preschool Program.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 45 (1998) 4, S.375-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0156-6555
SchlagwörterCase Studies; Decision Making; Downs Syndrome; Educational Diagnosis; Evaluation Methods; Inclusive Schools; Individualized Programs; Interviews; Mainstreaming; Moderate Mental Retardation; Preschool Education
AbstractThis case study chronicles the use of two educational planning tools, COACH (Choosing Outcomes and Accommodations for Children) and VISTA (Vermont Interdependent Services Team Approach) for a 4-year-old with Down syndrome who attends a general education preschool. The decision-making process and follow-up interviews are described, illustrating the benefits and limitations of these approaches at the preschool level. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: