Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXiang, Ping; Lee, Amelia M.; Solmon, Melinda A.
TitelAchievement Goals and Their Correlates among American and Chinese Students in Physical Education: A Cross Cultural Analysis.
QuelleIn: Journal of Cross-Cultural Psychology, 28 (1997) 6, S.645-60Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0221
SchlagwörterAchievement; Anglo Americans; Chinese; Cultural Differences; Elementary School Students; Goal Orientation; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Intermediate Grades; Physical Education; Student Attitudes; China; United States
AbstractExamined achievement goals and their correlates in physical education in 180 Chinese students and 121 Anglo-American students in grades 4, 5, and 6. The same two-dimensional factor structure of goal orientation (task and ego orientation) cut across the two cultural groups in physical education, but relationships seemed to vary as a function of cultural background. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Cross-Cultural Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: