Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKilpatrick, Jennifer Renée; Wolbers, Kimberly A.
TitelBeyond the Red Pen: A Functional Grammar Approach to Evaluating the Written Language of Deaf Students
Quelle(2019), (24 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kilpatrick, Jennifer Renée)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrammar; Written Language; Deafness; Students with Disabilities; Writing Evaluation; Language Acquisition; Developmental Stages; Language Tests; Writing Instruction; Test Construction; Elementary School Students; Intermediate Grades; Nouns; Verbs; Form Classes (Languages); Student Evaluation
AbstractDeaf students often differ from their hearing peers in written language development. Providing developmentally appropriate instruction is ideal, yet current methods of writing assessment do not provide teachers with sufficient information regarding the written language (i.e., syntactic) development of deaf students. In this research, we use a Systemic Functional Grammar (SFG) approach to language analysis to provide teachers with a new way to evaluate deaf students' writing. This project consisted of two studies. The first study focused on determining whether SFG analysis could be helpful for teachers of the deaf. The second study focused on mapping a trajectory of the written language development of deaf students and the development of written language inventory for teachers of the deaf. This inventory, along with additional evaluation tools, has the potential to impact both objective setting and instruction. [This is the online version of an article published in "Psychology in the Schools."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: