Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSupley, Michael L.
TitelCharter Schools as a Response to Student Drop-Out Phenomena in the Regular Public Schools.
Quelle(2001), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Charter Schools; Dropout Rate; Elementary Secondary Education; Financial Support; Hispanic Americans; Institutional Autonomy; Teacher Competencies; Teacher Student Ratio; Texas
AbstractExtensive studies over a long period have shown that students have chosen to drop out of school for a variety of reasons. These studies range from a general look at student dropouts to those that focus on specific groups. This paper reports primarily on "At Risk of Dropping Out" data derived from the Texas Education Agency Reports. Selected agency tables from these reports are reproduced in the appendices. The Texas Education Agency data presented in appendices 2 through 9 give a clear indication of the role of the charter-school movement as one response to the "at risk/drop out" student. It does appear that charter schools do serve as a dropout intervention to some degree. An appendix listing "Open-Enrollment Charter Schools Fall 1998 Data Collection" is provided. (Contains 12 references and a 9-page appendix providing statistics from the Texas Education Agency.) (DFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: